Mitt år - 2010

Här kommer en sammanfattning av mitt år 2010:

Januari:

Jag började läsa en engelskakurs, men hoppade sedan av för att det inte funkade när jag bodde här uppe.
Jag gymmade för första gången i mitt liv.
Tobias stod på en snowboard för första gången i sitt liv.
Körde även av vägen och blev rejält chockad, vilket sitter kvar än idag..








Februari:

Mamma, pappa och hunden kom upp och hälsade på. Vi bodde med dem på fjället i stuga.
Mitt kusinbarn Sunna hamnade på sjukhus och jag var mer än orolig.
http://allaroundannso.blogg.se/2010/february/bad-nasta.html#comment
http://allaroundannso.blogg.se/2010/february/de-bara-kom.html#comment länkar till två inlägg om just detta.
Jag blev vän med en tjej som jobbade på fiket här uppe, Elin.






Mars:

Inget speciellt. Var här uppe i Idre. Tog en bloggpaus.
Mötte ett gäng renar.
Mitt kusinbarn Hjalmar föddes.




April:

Påsk här uppe i Idre, gjorde inget speciellt.
Min brorson Oskar fyllde 2 år, jag gjorde ett kort på datorn.
Vi lämnade Idre och flyttade hem till Borlänge igen.
Träffade äntligen mina vänner hemma igen.
Var ut på krogen hemma och träffade på min fina vän Hebbe.
Åkte ner till Arlanda på sista April och bodde på hotell innan vi skulle vara två veckor i Turkiet.
Min brorsdotter Ida föddes även den sista April.














Maj:

Jag och Tobias var i Turkiet de två första veckorna i maj.
Jag träffade för första gången min brosdotter Ida.
Jag och mamma var i Fågelsjö (jag jobbade) de två sista veckorna i maj.
















Juni:

Min svägerska Karolina tog studenten i Mora.
Spelning på Rommehedslägret på Nationaldagen.
Spelade in fiol på en låt.
Tittade på niornas bal.
Min barnsomsvän Clara och en hel drös andra 91or tog studenten i Borlänge 11e juni. Gjorde även en scrapbook åt Clara.
Hamnade på Karolinska sjukhuset i Stockholm.
Midsommarfirande på min morfars ålderdomshem.
Midsommarafton ute på båten Gustaf Wasa med min pojkvän Tobias och hans familj.





























Juli:

Min första Peace and Love festival.
Flyttade upp till Fågelsjö och jobbade några veckor med bland annat min bästa vän Jenny.
Var på Bingsjöstämman.
Winnerbäck i Järvsö med Jenny och vår vän Malin.
Min morfar dog sista juli.


















Augusti:

Var till Belgien med mitt folkdanslag.
Försökte ta upp mitt klarinettspelande igen.
Var på utflykt till Hudiksvall med älsklingen.
Jobbade uppe i Orsa Finnmark även i augusti.







September:

Morfars begravning.
Festival Salute tillsammans med hemvärnet och andra orkestrar.
Åkte till Uppsala och hälsade på Karolina och Kim.
Var på säsongens första Leksandsmatch mot Mora med Carin och hennes bror.
Åkte till Turkiet med min granne Clara, hennes föräldrar och en vän till oss.
Klippte bort mitt långa hår.

















Oktober:

Åkte in på akuten och fick äntligen reda på vad som orsakade mina magsmärtor.
Färgade håret tillsammans med min bästa Jenny.
Fick/köpte glasögon.
Tog fina höstpromenader.
Hade en stor konsert i Gävle med hemvärnet, kom även mitt i djurgårdsfans.













November:

Följde med mina vänner Katarina och Gunilla och red på deras häst.
Det kom mycket snö.
Mitt kusinbarn Melker föddes. (Inte samma kusin som tidigare)
Var på Katarinas 20års fest med några dansare.
Hade mys med Anna B då vi sjöng lips och gick ut och dansade.
Jag fyllde år och fick enormt mycket grattis och presenter.











December:

Var i Romme Alpin med Sara.
Julmarknad på Gammelgården med Jenny och Emmy.
Hade Lucia med dansen, lilla julafton och utgång med vännerna på samma dag.
Flyttade upp hit till Idre och åkte snowboad.
Mina föräldrar, min hund och Tobias föräldrar kom upp och hälsade på över jul.
Firade den 27e december 4 år tillsammans med Tobias.
















(sista bilden tagen i våras på mig och älskling)


Så! Det var mitt år 2010. Tack för i år, nu ser vi fram emot ett bra 2011. Hela mitt år finns här att läsa på min blogg i de olika månadskategorierna. Där hittar ni text och bilder.

Det här inlägget har tagit mig ca 3 timmar att färdigställa. Så, jag hoppas verkligen att ni gillar det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0