Kedje-sms

Jag är så trött på alla kedje-mail och sms. Ibland kan det vara någon rolig historia eller något kul, men oftast är det något i stil med "Tjejen som läser detta är en vacker kvinna och jag bryr mig om henne. Skicka detta vidare till dina vänner inom 10 minuter så kommer något speciellt hända i ditt liv."

Då tänker jag såhär:
1. Jag har redan ett bra liv, en underbar pojkvän och fantastiska vänner så varför ska jag slösa min tid och pengar på att skicka vidare detta?

2. Om nu den som skickar detta tycker att just JAG är en bra vän eller vacker kvinna/tjej så kan väl den personen skriva det till mig själv med sina egna ord och inte med någon annans. Det blir ju knappast personligt och jag tar det inte seriöst. Om det står att smset ska skickas vidare till 10 tjejer, så kanske jag är den 10 bara för att det inte fanns någon annan att skicka till. Nej tack. Om mina vänner vill berömma mig och skriva possitiva saker ska det vara något eget. Det vinner i längden.

3. Oftast så uppskattar jag att få ett kedjesms om det någon jag sällan hör något av, men när det gäller mina närmaste vänner vill jag faktiskt ha ett personligt sms där det är riktat till just MIG och inte 10 andra tjejer på samma gång.
Någon gång har jag svarat: "Tack för smset, men jag tänker inte skicka vidare. Du är speciell för mig." Eller något sådant.

Så försök att uppskatta varandra utan att det ska vara i ett löjligt sms där alla får samma text. Din vän skulle uppskatta det mer om det var riktat till just honom/henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0