Mora och Fågelsjö

Hej och god kväll!
Nu har jag kommit hem efter en otroligt rolig och trevlig dag i Mora igår och en lite jobbigare dag i Fågelsjö.

Gårdagen blev jättebra i Mora och det var väldigt många som väntade på studenterna i parken mitt emot kyrkan.
Efter att vi stått i parken och hängt på Karolina lite djur så åkte vi hem till hennes föräldrar, men behövde inte vänta länge fören hon var hemma.
Eftersom Karolina och hennes familj kommer från Polen hade de inga släktingar där, men smarta som de var slog de ihop kalaset med ett tvillingpar (som också tog studenten) och även de var i från Polen.
Så, det blev många polacker, men det var väldigt trevligt med mycket, mycket tårta. Både smörgåstårta och vanlig tårta.

Vid 19-tiden kände vi oss väldigt mätta och började åka upp till Fågelsjö.
Kvällen i Fågelsjö ägnade jag och Tobias oss åt att spela kort. Haha, vi spelade Black Jack. Jag var dealer och han var vanlig spelare. Det bästa var insatserna - ostbågar!

Idag har jag haft två guidningar som gick galant. Ganska roligt, men lite jobbigt att åka 40 mil för att guida i 3 timmar. Men vad gör man inte för Fågelsjö Gammelgård?

Imorgon ska jag hem till min brors vän i Leksand och spela in en melodislinga på fiol på en skiva (eller vad det nu var) som han håller på med. Ska bli roligt innan jag åker ner på stan och spelar fiol där till mini-dansarna och imorgon kväll kommer att avslutas på Rommeheds lägret med Hemvärnets musikkår.

Lägger in lite bilder sen igår.
/AnnSo


Fullt i folk i parken innan Studenterna anlände.


Rasmus och bröderna Brolin.


Jag och Tobias. (Det var kallt, så vi fick lov att gå till bilen och hämta jacka och tröja)


Jag står och håller i Verrans (Karolinas bästis) gula ros som vi hängde på henne.


Jag och svåger.


Studenterna började tåga fram.


Karolina längst bort och längst fram i hennes klass.


Jag var bara tvungen att fråga om jag fick ta kort på denna unika skylt (eller i alla fall pinnen) och självklart fick jag det. Tack tack :)


Karofina med sitt plakat.




Svåger och svägerska.


Jag, Kim och Tobias gick runt på stan lite innan vi åkte hem till Karolina. Här sitter jag framför en väldigt fin fontän.


Fullt i studenter som åkte runt i stan.


Karolina bjöd på dricka (dock kunde jag inte ta eftersom jag körde)


Karolina tillsammans med sin underbara mamma :)


Bröderna och jag.


Här har hon fått paket. Spännande.


En grön tallrik, en rosa (större) skål och en grön (mindre) skål fanns i paketet.


Grattis igen kära svägerska på din student! :) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0