Att övervinna sin rädsla

God kväll på er.
Idag har jag bara varit hemma och kvällen ägnade jag uppe på fjället med ett kort personalmöte.

Fick en stor lust av att spela fiol idag, men den var verkligen ostämd och hörde man bara ljudet så skulle den klassats som en cello. Haha. Så när jag försökte stämma om den så gick strängen av. Skit också. Så då tog jag fram nästa instrument och började spela klarinett i stället.

Mötet ikväll tog max en kvart. Inget vettigt sa de heller, så ganska bortkastad tid.
Efteråt var det dags för höghöjdsbana. Aldrig i mitt liv. Det handlar väl om att övervinna sin rädsla för höjder, men jag vet att min skräck hade bara blivit värre om jag hade klättrar runt där bland granarna på 12 meters höjd. Men jag övervann en annan rädsla idag. Att åka hem. Det kallar jag överinna en rädsla, det andra kallar jag bara att retas med sig själv.
Så fort jag bara tänkte på att jag skulle åka hem fick jag ett stort obehag i hela kroppen och det var något jag verkligen inte ville göra. Åka hem. Möta backen. Kurvan. Panik, var ordet. Men såklart jag var tvungen att köra hem, någon gång måste jag ju komma över det. Jag körde i 50 km/h hela vägen och bildade kö bakom mig, men jag tog mig hem. Visst var det läskigt när jag kom i vänsterkurvor, men jag klarade det.

Jag övervann min skräck för vänsterkurvan där jag körde av, men jag behåller nog min höjdskräck ett tag till.

/AnnSo


Förut idag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0