Marry-go-round in my head

Hej och godkväll!
Idag har jag inte haft varken tid, ork eller lust att skriva.
Det har varit jättefint väder här uppe hela dagen men jag blev ju såklart deprimerad när min klarinettlärare upplyste mig om att detta var den första höstdagen. Just det. Höst. Huh. Vill inte ens tänka på det.
Vart tog sommaren vägen då?

Har i alla fall haft min andra klarinettlektion för Hans nu och det känns jättebra. Jag hoppas att jag håller fast vid att spela och faktiskt öva också. Eller hoppas, jag SKA.

Det är som en stor virvelvind som snurrar runt i mitt huvud och aldrig riktigt stannar.
Min stora dröm är ju att bli klarinettlärare. Det har det varit sen jag var 11 år och jag ser så mycket fram emot att börja studera igen, så småning om.
Men det tar ca 5 år innan jag är klar och då är jag... ööh... 27?! Whaaaat?!?! När ska jag hinna bilda mig ett liv då? På ålderdomshemmet, eller?

Shit, det kommer ta så lång tid innan jag kan få ett "riktigt" liv. Det är varför denna plan SUGER. Men jag kommer jobba med det som är roligaste av allt, dörför denna plan ÄGER.

Nu ska jag ringa min älskling innan jag släcker här i Fågelsjö. Godnatt!
/AnnSo

Kommentarer
Postat av: -.-

Man kan ha ett liv samtidigt som man pluggar. Att plugga är skitkul och jobba gör man ändå resten av livet ungefär. Och lever gör du väl nu också? Och vad är ett liv utan att ha fullföljt sin dröm?

2010-08-16 @ 22:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0