Saknar Handels

Jag har precis kommit hem från en föreläsning i Falun om guidteknik och service. Lyssnade på två väldigt bra föreläsare och de hade mycket bra saker att föra vidare och tänka på när man jobbar med människor och service.

När jag satt och lyssnade på den första föreläsaren från Borlänge & co tänkte jag "Han skulle ha pratat inför vår klass på Handelsprogrammet."
Vi hade många olika entrepenörer som kom och pratade för oss och det tror jag är väldigt bra. Det är viktigt när man går i skolan att få höra hur andra ute i arbetslivet arbetar och agerar. 
Kom att sakna den tiden i skolan när vi nästan bara arbetade med olika typer av service och "kunden ska alltid gå i första hand" och så vidare...
Jag var nog en av de få i min klass som alltid såg fram emot de olika studiebesöken och föreläsningarna skolan ordnade åt oss. Jag tyckte bara att det var roligt att få komma ut och se något annat och verkligen lära mig av någon annan.

Sista året på gymnasiet ordnas alltid en resa inom svenskan att åka till Luossastugan i Skattlösberg, där diktaren Dan Andersson bodde.
Jag minns att jag var en av väldigt få som såg framemot den här resan och var väldigt intresserad. De andra var där för att de var tvungna och så slapp de ju skolan en dag. Jag såg det på ett helt annat sätt.

Kultur är roligt. Det är intressant att få se hur det var förut och berättande för sig om vad gården/bygnaderna är för något, vad den användes till, vem/vilka som bodde där m.m.

Jag kan skriva länge om det här, så nu tänkte jag sluta. Skriver mer senare.
Vad ska ni göra ikväll? Kom med förslag. Tack.

/AnnSo


Bild: Luossastugan. Togs i väntan på att guiden skulle börja berätta.

Kommentarer
Postat av: Linda J

Hehe...kommer ihåg när vi var där :) Jag var inte jätte entusiastisk att vi skulle dit, men visste heller inte vad det var för något :P Men efteråt tyckte jag att dagen varit väldigt intressant :)

Och jag tycker som du, det är spännande att höra om hur folk hade det förr i tiden, hur de levde och dylikt :)



Ha det bra AnnSo :) kram

2009-09-06 @ 22:42:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0