Klart jag måste öva!

Det var en anonym person som skrev denna komentar:
Alltså vad jag inte förstår.. du har ju spelat i så många år.. så borde du inte kunna spela då ? Det är ju inte så att dem har kommit på nya ackord :-S

Jag svarar på den nu:
Ja, jag har spelat i många år. Just därför jag måste öva mer för att bli ännu bättre och kunna komma in på musikhögskolan så småning om. Alla som har någon sysselsättning måste ju öva på det de gör. Om man spelar fotboll måste man ju träna för att bli bättre och inte tappa formen. Samma gäller det när jag spelar klarinett. Klart att de inte kommer på nya toner, men jag är ändå tvungen att öva på de gamla och utveckla mitt spelande.
Så du tror att om man har spelat i 10 år och sedan slutar kan man söka till musikhögskolan efter 2 år och komma in? Knappast. De som går i högre musikutbildningar övar mellan 4-6 timmar om dagen. Fatta. Om dagen!


Nu kanske ni förstår varför jag är tvungen att öva varje dag? Man klarar sig inte på att öva 1 gång i veckan. Det är viktigt för min utveckling och så slipper Malin (klarinettläraren) bli ledsen.



Har nyss ätit lunch så nu väntar en promenad. Eller, nu sitter jag och bloggar och äter popcorn. Inte fel det heller.

/AnnSo


Kommentarer
Postat av: TAKAI

åååhh jag vill ha popcorn D:

gud vad sugen jag blev hihi :> <3



svar;

jag måste plugga, men jag orkar aldrig sätta mig och börja, fyfaaaan.

2009-09-19 @ 16:38:54
URL: http://takai.blogg.se/
Postat av: anna

åh fina. jag älskar biopopcorn och jag älskar dig <3

2009-09-19 @ 19:13:42
Postat av: Marcus

sv: Hehe var ute med pappa idag..bytte hängränna..hehe!..

2009-09-19 @ 19:43:29
URL: http://mrmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0