Flamingo eller S2?

Jag ber så mycket om ursäkt för att det inte blev något skrivet igår. Jag åkte först till Stockholm med Borlänge Hemvärns musikkår där vi spelade på Livgardets öppet hus.
Det var ganska roligt, en liten snabbvisit bara. Fick potatissallad och grönsaksbiffar i matsalen.
Efter spelningen köpte vi en varsin munk, jag och Hellen. Helt gudomliga.

Jag hade tänkt att blogga när jag kom hem, men min syster kom och behövde hjälp samtidigt som jag skulle klä mig, sminka mig, göra mig klar och äta innan jag skulle hem till P3 på födelsedagsfest. 
Det blev väldigt stressigt men till slut kom jag iväg till Natalie och hon var minst lika stressad själv. 

Väl hemma hos P3 i Skräddarbacken var det väldigt trevligt. Lite lagomt med folk och mys. 
Vid halv 12 gjorde vi oss klara för att gå ut till bussen och åka ner till stan. 

Sen blev det S2.  Nu har jag verkligen bestämt mig för att inte gå dit någon mer gång. Visst, det är ganska mycket folk - men knappt någon man känner utan bara massa fulla snobbar.
Och det som jag mest ogillar med S2 är att de gör om låtarna så mycket. Om jag går ut går jag ut för att dansa, men jag vill inte dansa till en dålig techno-låt som alla kan men ingen text hörs utan det är bara massa dunka musik. Jag vill ju ha en text att sjunga till. En låt som jag kan och inte bara musik.

Det är många som slutar gå till Flamingo för att det bara är massa nyblivna 18åringar där och flera utlänningar som klänger och stöter på en. Okej, det är inte roligt. Jag vet det. Men man lär sig hur man ska behandla det. Jag lärde mig efter 3 månader på Malta och det är så mycket mer än nyblivna 18åringar. På Flamingo träffar jag ofta mycket folk jag känner och de flesta är vänliga. Musiken på Flamingo gillar jag skarpt. De spelar både nya och gamla låtar och de flesta har en text som de flesta kan sjunga med i.

Jag har träffat folk som säger att de kan gå ut nykter på ställen, men inte Flamingo för där blir det tråkigt om man är nykter. För mig är det helt tvärtom. På S2 vill jag verkligen supa mig redlös för att överhuvudtaget orka vara kvar, men på Flamingo har jag varit flera gånger nykter och det tycker jag om. Där kan man dansa och ha roligt oavsett.

Jag tycker att ni som vägrar gå på Flamingo för att ni fått för er att S2 är bättre, ge Flamingo en chans när ni inte varit där på flera år.

Vilken krog föredrar du? S2 eller Flamingo?

Oj, nu blev det ett väldigt långt inlägg. Det blev aldrig några bilder igår, varken från Stockholm eller P3s fest. Så det kommer nog nån gammal bild. Hoj
/AnnSo


Bild: P3, Rebecka (hoppas jag) och Natalie på Saras 20års fest 13 december 2008.


Kommentarer
Postat av: Eve

det var jätteskoj att träffa dig igen =D och ja, det var inte så bra musik på s2 i lördags:p har man kompisar man gillar med sig, så är det viktigare än var man är nånstans, för det mesta :)

2009-09-14 @ 17:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0