Skriv på svenska för f*n

Ursäkta, ursäkta. Men jag måste bara få svära i detta inlägg. Det gör mig bara så arg!

Visst är det praktiskt med förkortningar på ord ibland. Men det finns faktiskt en gräns. Det som irriterar mig är när vuxna människor inte kan skriva orden fullt ut. Jag har också skrivit förkortningar på ord, men det växte jag ifrån innan jag fyllde 15.
Jag tycker att det ser så himla fult ut i texter när folk skriver t.ex. "D e int bra" Vadå int? Det heter väl för fan INTE! Och vadå D och e? Det stavas väl Det och är? Så jobbigt kan det väl inte vara att skriva en bokstav till? Det ser så hemskt illa ut och jag blir bara så arg när jag ser sådana texter. 
Ända sen jag började blogga har jag blivit jättenoga med stavningar och att det ska se snyggt ut. Jag har till och med börjat skrivit ut alla långa ord till exempel: iaf - i alla fall.

Nej, gott folk. Nu ska jag sluta skriva, blir bara så upprörd! Vad tycker ni om att korta ner ord?


Bild:
Google

Kommentarer
Postat av: Aina

Åh tackar så mycket! & detsamma!:)

2009-10-06 @ 19:01:04
URL: http://gattaca.bubbleroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0