Lätt att laga mat?

Jag har kommit på att jag verkligen är sämst på att laga mat, eller i alla fall variera min mat. Det enda som jag lagar (när jag lagar själv) är nudlar och stekt ägg. Vadå fattig-mat? Ja, jag vet men vad ska jag göra då? Både enkelt och gott. Så det så! Men folk tror att jag är helkass på att laga mat, och jo det är jag väl eller så är det bara mitt dåliga självförtroende som spökar. Jag kan faktiskt göra kött, pommes och bea-sås och så har jag fått en ny favorit att laga; korvstroganoff och ris. Har lagat det flera gånger på senaste och bara fått bra kritik om det. Kul kul.

Vi åt mat i Stockholm kring 15, och nyss kände jag mig vrålhungrig. Så jag sprang ner och lagade nudlar. Förvånade? Men jag tröttnar aldrig. Mums.

Ge mig förslag på lätta saker att laga, det kan ju bli lite enformigt snart ;)

Skriver säkert snart igen. Kommentera så jag får feedback. Både possitiv och negativ :)
/AnnSo

Var bara tvungen att ta kort på de underbara nudlarna. Mmmm..
Nudlar


Kommentarer
Postat av: Prosper

stekt köttfärs med champinjoner och curry tycker e jättegott. helst steker jag köttet först utan olja sen följer lök och champinjon, curry kommer in när det färdigt stekt och lite tomatsås.... passar till tacos, ris, spaguetti

2009-05-22 @ 11:28:52
Postat av: AnnSo

ååh, tack lät gott. får prova det någon dag. verkade inte så svårt, till och med jag klarar nog av det :) tack så mycket för tipset!

2009-05-22 @ 11:41:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0