Sommar och sol eller sommar, kallt och regnigt?

Usch va det ska hålla på att vara kallt och regna typ varje dag. Idag har det varit både och. I morse var det kallt och djävligt, men nu skiner solen. Helt underbart.
Idag har jag gått med på visning och guidat lite själv också. Det har anlänt en ny guide idag också, Maja. Verkar super trevlig.

Nu har jag nyss kommit hem och ska snart ta och laga mat. Jag mitt nötskaft köpte i butiken på Gammelgården en påse med torkad pastasås. Kollade jag datumet då? NEJ, såklart inte. Men ääh, jag äter den ändå.. Märks väl om jag dör eller så.

Maja knackade på precis och undrade om jag ville ha nåt från Sveg. Så hon får handla med sig lite bröd och nudlar. Förvånad över det sistnämnda? ;)

Jo, ni kanske inte har förstått riktigt vad jag gör här ute i skogen helt själv, så tänkte förklara lite vad jag jobbar med:
Jag jobbar som Guide på Fågelsjö Gammelgård, Orsa Finnmark. (ca 20 mil från Borlänge)
Fågelsjö är en liten by med 29 invånare, därför kanske ni förstår att jag känner mig ensam efter att ha lämnat Borlänge med 50 000 invånare.
Jag trivs riktigt bra, förtom ensamheten då.

Lägger in lite "jag-har-tråkigt"-bilder.
Vi hörs senare! Hej så länge
/AnnSo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0