Ensam är stark.. eller?

Ni har säkert hört talas om ordspråket "Ensam är stark", men stämmer det alltid? Jag är så ensam det kan bli nu, mitt ute i skogen med ett gäng döingar på andra sidan vägen, och jag känner mig inte så speciellt stark. Jag saknar alla där hemma. Alla jag ringer till och har kontakt med festar och dricker goda drinkar. Klart, det är ju studenten. Bara AnnSo-Transo som åker i väg och börjar jobba mitt ute i ingenstans en sådan dag. Jag är avundsjuk, men jag har ju ett jobb i alla fall. Det skrev Tobias i ett sms: "Jag tycker synd om dig som är ensam. Men du tjänar pengar medans vi andra slösar".
Han har en poäng där, antar jag. Jag får ju trots allt pengar för att sitta här själv i skogen och snart kommer jag ju hem igen, och nästa gång jag kommer upp så är ju Jenny här också. Helt klart värt det.

Åh, ni måste bara få höra vad jag gjorde för ett tag sen. Jag hade ett glas med lite Mer i brevid mig på sängen. Datorn CPa sig så jag skulle kolla vad det var för fel och glömde bort att jag hade glaset mot mitt ben.. så allt (ganska lite, men ändå) rann ut på min filt och på mina byxor och linne... så nu har jag bytt byxor, linne och hängt upp filten på tork. KLANT, jag vet!

Saknar stan, men jag har det bra här ska ni veta.


                  Såhär kul har jag och min kära nalle Ida Björn.
              

Hörs senare, eller imorrn. När ni är bakis och jag är så nykter det kan bli. Kanske är bra att vara här ändå? ;)
Ta det lugnt och ta hand om varandra!
/AnnSo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0