Ska det få vara såhär!?

Det är då själva bödelen va otur man ska ha då. Igår (som ni vet) sket mycket sig. Idag lika så.
Började dagen med att inte kunna flytta på bilen en millimeter. Så, där stod jag och slirade och bilen gick inte att rubba. Kul. Ringde min chef och berättade att jag skulle vara sen, men fick skjuts av en granne efter ett tag och kom till jobbet en halvtimme försent. Men men.
Sen fick jag spunk på allt folk som kom till uthyrningen och inte minst alla grötiga danskar som man inte fattar ett piss av vad dom säger.
Riktigt slut i huvudet var jag men vid halv 2 var det dags för lunch på världshuset. Jag har varit så himla trött på sista tiden att jag inte orkat tänkt på matlåda. Lat, men dumt.
När jag skulle ta upp mitt personalmatkort råkade jag tappa min ena vante, så nu är jag en vante fattigare. Så jag ha sörjt över det hela dagen också. Mina bästa, lila vantar. Huh.
Tillbaka till hyran och det blev att stå i pjäxhyllan några timmar. Att folk aldrig blir nöjda. Jag tror jag gav en gäst säkert 6 par olika pjäxor och INGEN passade. Haha, då kan man ju börja undra om den personen verkligen är skapt för att åka skidor.
Och varför väljer man ett jobb där man bara gör illa sig? Skär och klämmer sig hela tiden, får in jäkla skidflisor i händerna och ja, ni fattar.
Hade med mig två mandariner också som jag skulle ha ätit, men när skulle jag hunnit det då? Nej då, det små mandarinerna var med mig hem igen.

Men neeej! Nu ska vi tänka på de positiva sakerna på dagen.
Som ni alla vet har vi kommit till den 27 december. Men det som ni kanske inte vet är att exakt idag är det 3 år sedan jag och Tobias blev tillsammans. Det känns väldigt trist att inte få fira det ordentligt. Haha, alla våra årsdagar skiter sig verkligen. Jag lovar!
1 år - Vi satt i en bil till Småland, 40 mil.
2 år - Jag låg i vinteräckelsjukan.
3 år - Vi jobbade båda två, kom hem 21.40

Vi är inte gjorda för att fira årsdagar. Så är det bara! Men jag är så kär i honom i alla fall. Så det så!

Nu ska vi fira vår 3 års dag med att springa ner och diska. Helt underbart, jag vet!

Ha det så bra mina kära, men få läsare. Imorgon är jag ledig och ska då ta hand om min kära bil och försöka få hjulen att rulla. Skulle vara bra!

/AnnSo




Kommentarer
Postat av: mikael hummelgård

kul att läsa ibland... men du får lov att sköta dina matvanor....no good syster....själv spelade jag pingis 5 tim igår kväll och drack sportdrycken öl. kramis

2009-12-28 @ 11:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0