Piller och sjukskriven

Min dag började med hyperventilering och ett samtal till psykmottagningen. Fick en läkartid ganska snabbt och min man skjutsade mig. 


Redan i bilen fick jag panik av alla bilar vi mötte och väl inne i väntrummet trodde jag att jag skulle bryta ihop då hög musik spelades från radion och hantverkare snickrade en våning upp. Jag satt i väntrummet och höll för öronen, ljud har kommit att bli något jag är högst känslig för just nu. 

Väl inne hos läkaren skulle jag berätta lite om varför jag var där och hur jag blivit så sjuk precis nu. Jag berättade om min panikångest och hur jag blev stressad av höga ljud, tex det som bankade från taket över oss, och sen kom det - ännu en gråtattack. 

När jag hulkat klart och torkat bort tårarna är det som att det släpper för ett tag och jag kan prata och berätta mer. 

Han skrev ut två mediciner och en sjukskrivning. 

Jag tog mig till Apoteket och hämtade ut medicinerna samt ville testa min sociala fobi med att kolla lite i köpcentrets affärer, vilket gick okej. Mellan klumpar i magen och små, snabba andningar en kort stund, gick det helt okej. 

Efteråt åkte vi och hämtade barnen, fikade lite hos mina föräldrar - sen var jag helt slut och sov i fyra timmar. 

Nu känns det okej igen. Ett konstant tryck över bröstet och plötsliga dragningar i magen börjar bli en vana och jag vet nu att det inte är farligt, bara enormt obehagligt. 

Ny dag och nya tag imorgon!
Med kärlek ❤️
/AnnSo

Bilden är tagen för två veckor sen över fjällen i Idre


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0