En dag i taget

Tobias har precis gått till jobbet och nu sitter jag här själv. Vår son ligger och sover i sin sköna säng.

Som jag skrev häromdagen mår jag långt ifrån bra, men jag försöka bearbeta allt som hänt och därför är det viktigt för mig att skriva här. Idag träffade jag kbt:n för första gången, vilket känns väldigt skönt. Om några veckor kanske jag äntligen kan få känna den otroliga glädjen som alla pratar om. Det är tufft emellanåt, då känns det extra viktigt för mig att prata om hur jag känner - istället för att stänga in allt och göra det värre.

Ni som känner mig vet ju hur viktig musiken är för mig. Att få spela med mina kära vänner i mina underbara orkestrar. Jag har nog inte skippat mer än fem rep i hemvärnet sen jag började där för tre år sen (förutom när jag bott i Idre och Fågelsjö, såklart). Jag älskar att spela klarinett, fiol och dansa schottis, polka, vals och hambo med mina fina folkdansvänner.
Och när jag känner såhär känns det extra viktigt att inte tappa detta, så ikväll blir det första repet med hemvärnetsmusikkår. Yeeey!

Såg också att jag hade sjukt många läsare häromdagen (sjukt många betyder för mig inte 1000, utan snarare 40, men jämnfört med mina normala 2 så känns det kanon). Kanske ska se till att skriva här oftare. Jag älskar verkligen min blogg, det blir bara aldrig av att sätta på datorn (och nu funkar inte appen i mobilen heller).


Jag med en av mina bästa investeringar - amningskudden! Ps, jag ammar inte, jag bara tokgillar kudden :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tycker att du är jättestark och modig som vågar prata så öppenhjärtligt om ett ämne som tyvärr är så känsligt för många. Allt som har med psykisk hälsa att göra är ju fortfarande så tabubelagt, vilket är väldigt ledsamt. Det är nog väldigt många mammor som känner igen sig i det du skriver, men som inte vågar nämna det själva. Fortsätt kämpa! Kram

2012-08-14 @ 16:59:15
Postat av: Carin

Stark du är <3 Har också varit och pratat av mig idag. Visst känns det skönt att prata med någon man inte känner? har också börjat skrivit i bloggen om allt som händer nu. Känns skönt att inte bara få prata av sig utan också att skriva <3

2012-08-14 @ 17:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0