Cornelis Vreeswijk

Nu är vi hemma efter att ha sett filmen "Cornelis" på bio. Som de flesta vet är det en biografi över artisten/trubaduren Cornelis Vreeswijk.
Det man sett på trailern innan kändes väldigt deppigt, så jag var osäker på om jag ville se den, men nu i efterhand är jag bara glad och tacksam över att vi gick på just den här filmen. Mycket bra film som jag starkt kan rekomendera.
Jag insåg att man underskattar hans musik. Det är ganska mörka texter, men som han sa i filmen "jag skriver bara om livet", och de låtar han skrev lever än idag och i princip alla kan många texter av honom.

Tack min älskling för att jag fick denna i tidig present. Kärlek till dig.

Nu ska vi lägga oss och kolla på O.C lite innan vi slumrar. Imorgon blir det släktkalas (syskonen).





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0