Ge och ta

Hejsan!

Sitter nu och dricker varma koppen och äter macka som jag nyss gjort ordning till mig och Tobias.
När ni läser detta kanske ni tänker "Jaha, har du gjort varma koppen och mackor? Men han då?". Då kan jag faktiskt berätta att jag och Tobias är väldigt bra på att ge och få lika mycket. Visst, jag gjorde mackorna och dricka men innan det gjorde han faktiskt honungsvatten till mig. Lika som tidigare idag, då han diskade medan jag duschade och medan han duschade städade jag lite i köket och vardagsrummet.
Det känns väldigt bra mellan oss och hushållsarbetet. Han gör även (oftast) sin egna mat om vi äter olika rätter (eftersom jag är vegetarian).
Listan kan bli väldigt lång på vad han gör och vad jag gör, men det var inte det jag ville komma till. Utan poängen med detta inlägg är att ge och ta i ett förhållande om det ska funka.
Jag vet flera (yngre!) förhållanden som går mer eller mindre ut på att tjejen får göra i princip ALLT = kommer inte hålla i längden. Det gäller att man delar lika och gör lika mycket.
Jag hatar att diska, Tobias hatar att tvätta. Deal. Han diskar, jag tvättar. Helt okej för mig. Sen håller vi kanske inte detta till 100%, klart att vi hjälper varandra men det här funkar galant för just oss och jag tror att alla måste hitta det där samspelet som känns bra för båda parter. Då kommer det att lyckas stort och det kommer inte att tära på förhållandet.

Oj, oj va långt inlägget blev. Här kommer några bilder från fjället när jag och Tobias var upp och fikade på det nya caféet.
Och ja just ja. Vi har det "ganska" kallt här. -25c. Ganska så kuligt.

Hörs imorgon! Ha det bra! Kram på er!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0