Händelserik helg

Hej på er!
Att komma hem igår som planerat var bara att skippa när jag låg inne på Karolinska Universitetssjukhuset i Solna.
Dagen började bra och vi åt gott och hade det bra vid Sjöfartsmuseét där vi började gå ifrån. Allt gick som planerat och vi kom fram till Stureplan. Vi ställde upp som vi övat och började spela våra låtar varvat av marscher.
Jag var väldigt nervös innan för att svimma eftersom vi skulle stå så länge, och det dröjde inte länge innan jag fick kalla kårar i ryggen och blev yr. Tapper som jag är stannade jag kvar när yrseln blev mindre, men efter att ha spelat ett antal låtar och det inte blev bättre utan bara blev sämre, bestämde jag mig för att lämna uppställningen innan jag låg längst fram avsvimmad. Ganska klokt, nu i efterhand.

När jag väl gått ur satt jag mig på backen och Ted (som stod längst bak vid staketet och langade vatten till oss) kallade på sjukvårdarna som kom och tog hand om mig. Jag fick dricka överdrivet mycket vatten och de satte i dropp.
Efter en stund fick jag attacker i magen och då bestämde de sig för att jag skulle in till sjukhuset.
Ambulans nästa och vidare in på akutavdelningen på Karolinska.

Haha, såhär såg en dialog som jag hade med en sköterska ut:

Jag: Ursäkta, vilket sjukhus ligger jag på?
Hon: Haha, va? Vilket sjukhus?
Jag: Öh, jaa..
Hon: Du är på Karolinska i Solna.

Ja, men det var ju bra att jag fick reda på vilket sjukhus jag låg på. Haha.
Ted följde med mig hela tiden både i ambulansen och på sjukhuset, men blev avbytt av Hellen som kom och sällskapade mig hela kvällen och natten.
Haha, förstår att Ted ville åka hem till Borlänge.

Vid 21.30 bytte de utmin dropp mot dropp med extra mycket salt, då jag led av saltbrist på grund av allt vatten de tvingat i mig tidigare.

När jag fått i mig saltdroppet, var jag som gott frisk och de skrev ut mig runt midnatt.

De var väldigt vänliga och lät mig och Hellen sova kvar där på en varsin brits i en korridor, men vi är tacksamma för det. Vart skulle vi annars ta vägen i Stockholm mitt i natten?

Imorse lämnade vi sjukhuset vid 8.00 och tog bussen till St Eriksplan, T-banan därifrån in till City och tåget hem till Borlänge.

Så det blev en väldigt händelserik helg med både buss, marsch, spelning, sjukvårdare, ambulans, guidning i ambulansen (ambulansmannen guidade mig genom Stockholm, dock såg jag bara allt svischa förbi genom bakrutan, haha), sjukhus, sov på en brits och tog oss spännande hem med buss, t-bana och tåg.

Tack till alla er som hört av er via telefon, sms och facebook. Det värmer.

Nej, hörni. Förkylningen har blivit mycket sämre och jag ska jobba på P&L imorgon. Men yrseln och magattackerna är borta. Tack och lov.
Godnatt på er!
/AnnSo


Sitter i mina skabbkläder och luktar säkert lite illa, haha.


Kommentarer
Postat av: Marcus

Oj oj oj...så otur du hade..men du han spela inför Daniel och Victoria i all fall då?

Krya!

2010-06-20 @ 23:44:02
URL: http://tokigamasen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0