Välkomna hem, men håll er gärna på avstånd

Idag kom barnen hem. Jag har saknat dem, men även fruktat deras ankomst. 


När de kom hem låg jag i soffan och tittade på tv, bytte snabbt till barnprogram innan de klev innanför dörren - just för att de skulle bli nöjda och inte skrika det först som hände. 

Det var skönt att få krama om dem i soffan när vi låg och tittade på Greta Gris, men flera gånger greps jag av ångest och började hyperventilera. 

Flera gånger har panikångesten gjort sig påmind och jag stått och skaka. 
Barnen har jag svårt för emellanåt, men de får gärna hålla sig på avstånd än så länge.

Jag känner mig lite lugnare idag när jag endast håller mig hemma, utan några större måsten och plikter men så fort jag tänker på något utanför hemmet; promenad, åka bil, handla - får jag hög ångest och hjärtklappning. 

En dag i taget ❤️
/AnnSo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0