Planerade, spontana aktiviteter efter egen förmåga

Igår gjorde jag saker. Jag var utanför hemmet på tre ställen + en biltur på kvällen. 


Hela veckan har min man låtit mig sova ut varje morgon och igår kom även min mamma och hjälpte oss lite med barnen och så. 
Efter lunch tog jag med mig Anton till sjön här i närheten, men jag var noga med att poängtera "Är det mycket folk åker vi till en annan badplats". Dock var det lugnt när vi kom dit och det var endast ett sällskap där. 

För Anton var detta jättekul att komma ut med mamman som i en veckas tid bara suttit hemma och håller för öronen vid minsta höga ljud. 
Jag tog till och med ett dopp själv, men när det började komma fler familjer med gapiga barn kändes det jobbigt och jag lockade Anton med att åka och köpa glass. Och så blev det. 

Noga valde jag en butik som inte var så stor och som det var minst sannolikhet att jag skulle stöta på någon som jag känner. 
Allt gick okej och vi åt våra glassar utanför i solen innan vi åkte hem. 

Väl hemma gick jag och la mig. Bara ligga i tystnad och sova 30 minuter, innan det var dags för nästa aktivitet på agendan. 

Jag försöker såklart att inte planera in saker, men när jag ska träffa folk så måste det ju bestämmas tider och igår hade jag avskedsmiddag med min nära vän som flyttar om 1,5 vecka. 
Det som är skönt med denna typ av aktivitet är att jag vet att jag kan åka hem när JAG VILL. 
Men det gick superbra och jag hade en väldigt trevlig kväll på en mindre restaurang (också taktiskt val för att slippa möta folk). 


Idag har jag varit så sjukt trött. Har i princip varit hemma fram till 14.30 och sen följde jag med Tobias och skjutsade barnen. Vi stannade på Ica Maxi på vägen hem och ja, inte det smartaste draget en fredag 16 om man har social fobi. 

Lite snabba andningar, men gick hyfsat bra. 

Jag har känt mig bättre idag OCH därmed har jag använt lite emojis. Innan jag blev sjuk användes dessa jämt, men det har varit snålt med dessa senaste veckan, men idag kom de tillbaka i mina meddelanden. 

Fick även ett meddelande av en nära vän som frågade "Ska du med ut ikväll?" 
Jag skrattade till lite och svarade "Du vet att jag är utbränd och har utvecklat social fobi, va?" 
Vi fortsatte att titta på film, men så kände jag - nej, jag åker till mina vänner och säger hej. Och så blev det. 

Förutom den höga musiken som spelades, hade jag en kul kväll med två av mina närmaste vänner. 

En av dem fick fick för sig att hon ville sminka mig, eftersom det inte gjorde något om hon misslyckades - jag skulle ju ändå bara hem. Så hon satte igång med smink och lösögonfransar, resultat nedanför. 

När det var dags för dem att åka till krogen, så åkte jag ner två gator och var hemma. Så bra att ha vänner som bor i krokarna. 

🍓🍓🍓🍓🍓🍓

Detta blev ett långt inlägg för två dagar och eftersom bloggen är min digitala dagbok vill jag inte att någon dag ska falla bort. 

Nu ska jag umgås det sista av dagen med min man. 

Med kärlek ❤️ 
/AnnSo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0