Hemma bäst, borta går knappt alls

God middag! 


Jag börjar med att sammanfatta helgen med: lugn och skön. Vi har mest hållt oss hemma och då mår jag ganska bra. 

Igår var jag och barnen ute och plockade lite blåbär som de fick i yoghurten på kvällen. 

Idag började jag dagen med att barnen fick cykla till deras sommardagis (förskolan som har öppet under sommaren) för att lämna vilka tider de kommer vara där från och med imorgon och två veckor framåt. 
Cykelturen gick hyffsat dit, men rent sagt åt he*vete hem. 
Att man alltid vill tro och har förhoppning om att "den här gången går det bra. Nu kommer de att sköta sig"... men NEJ, inte den här gången heller. 
Båda barnen bröt ihop och grinade, men medan femåringen samlade sig och cyklade hemåt, la sig treåringen oräkneliga gånger ner på marken och skrek. Hon skulle inte cykla hem och jag kan inte bära henne. Deg slutade med en lång skrikig promenad hem, vilket skär sig en aning med min ångest och panik när det gäller höga ljud.

Snart ska Tobias ta med sig barnen och åka iväg så att jag får vila mig ordentligt. 

Med kärlek! ❤️
/AnnSo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0