Söderfors + lat/hurt-måndag

Hej på er!

Sorry, för att jag inte bloggat igår och idag. Igår orkade jag inte när jag kom hem (och var hos Tobias eftermiddagen/kvällen) och idag har vi latat oss (halva dagen) och varit hurtiga och nyttiga (andra halvan).

Det är tråkigt att det inte går att blogga från min nya mobil, alltså det går ju såklart att skicka mms till bloggen som jag gjort förut, men inte blogga från en app och komma in direkt på bloggen. Men jag läste att blogg.se jobbar på en app, så förhoppningsvis kommer det snart. Blev medlem på en annan bloggsida idag som heter mobilblogg, men då kan jag inte blogga för allaroundannso.blogg.se, utan måste ha en ny blogg på mobilblogg.se (eller vad det hette). Så har inte bestämt riktigt än vilken blogg jag ska skriva för, men än så länge finns det inga inlägg på den andra bloggen.

Här kommer lite bilder från Söderfors, som var mycket trevligt. Jag var som sagt där med Idre Kyrkokör. I lördags gick vi guidad tur i "stan" och på kvällen åt vi god (men dyr) middag på hotellet (herrgården) och igår sjöng vi några sånger på Gudstjänst och sedan packade vi in i bilarna och åkte hem. En ganska lagom semester.




Grekiskt tempel i Engelska Parken....


Engelska parken




En stor sten i vattnet med en jättefin text som en kvinna skrivit om sin svärmor på 1700(?)-talet.


Söderfors är kända för ankare och här är det två JÄTTEankare som min altkompis (stämman alt) Lotta står bredvid.




Förväntansfull på en god middag med mina Idre-kamrater.


Den fina kyrkan


Sjunger i kyrkan





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0