Tänd ett ljus...

Jag brukar göra det i smyg, eller ja det syns ju men ingen vet varför. Jag tänder ljus för att hedra de som lämnat vår jord, mormor och morfar är väl de som står mig närmast. Men jag tänder även ljus för de som inte stått mig nära, men stod andra nära.
Det här ljuset jag tänt på bordet nu är för att hedra mor- och farföräldrar som gått sin väg till himlen.
I januari gick min bästa väns mormor bort och idag har mina vänners, systrarna B, mormor somnat in.
I lördags hade jag namnsdag Viktoria, men utan att berätta för mina vänner varför så tände jag ljus på bordet. Jag gillar ljus, det är fint, men det var mest för att hedra min mormor på hennes namnsdag - Viktoria.
Så, detta ljus brinner för alla som vakar över oss och har det bra i himlen.
Min stjärna till morfar.. (mormor fick en likadan, men med gula rosor)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0