60 frågor och svar

Medan jag befinner mig på jobbet så tänkte jag roa er med denna information om mig, alltså 60 frågor om mig. Tänk även på att svaren skrevs igår kväll.

1. Hur gammal är du om fem år? 26, fyller 27. Herregud, nästan 30!

2. Vem var den sista du träffade? Min pappa hemma i köket.

3. Hur lång är du? 165, eller kanske 164. Vem orkar hålla reda på en centimeter hit eller dit?

4. Vilken var den senaste film du sett? Oj, jag har mest tittat på serien "Prison Break" men den senaste filmen måste ha varit "Baksmällan 2" på bio för någon vecka sen. Just det, ser sällan på film.

5. Vem ringde du senast? Låt mig checka samtalslistan.. Jag ringde en man på kommunen som inte svarade, men jag pratade in på hans mobilsvar. Annars måste det ha varit Tobias jag ringde senast.

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Mitt senaste sms var till min vän Anna B som frågade om hur det var att titta på lägenheten, svaret blev: "Hej Anna B! :D Den var jättefin, men hyran är lite väl saftig så troligtvis blir det inte den. Men det var kul att titta i alla fall :) hur är det med dig? Puss <3"

7. Vad är dagens planer? Jobba fram till strax innan 14.30, träffa en man på kommunen 14.30 och sedan umgås med Daniel efter han slutat jobbet. Kanske ses med Tobias, är sugen på att se "Prison Break", haha.  

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms, helt klart! Jag har, som ni kanske vet, telefonskräck. Hatar att ringa folk. Men har blivit mycket bättre på senaste att ringa folk. Ibland orkar jag inte svara på ett sms utan ringer upp personen i fråga. Då är jag stolt över mig själv.

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? De är sambos.

10. När såg du senast din mamma? Nu. Eller jag ser henne nu. Hon sitter mittemot och löser korsord.

11. Vilken ögonfärg har du? Klar-mörk-blåa....?

12. När vaknade du idag? Idag (igår för er) vaknade jag runt 9.30, men klev inte upp fören 10.30.

13. Har du någon gång hittat en katt? Nej, tror inte det. Jag har sett många katter med aldrig hittat en hemlös vad jag vet.

14. Vilken är din favoritplats? Oj, jag har nog ingen favvoplats. I vår härliga nya soffa, kanske?

15. Vilken plats föredrar du minst? Hmm, att sova i ett kallt tält eller att vara bland folk som röker? Det är frågan. Lika illa båda delarna.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Om jag fortfarande är tillsammans med Tobias, vilket jag tror och hoppas på så är jag förmodligen i Sverige, kan nästan lova Borlänge också men så inrutat vill jag inte tänka. Haha.

17. Vad skrämde dig som barn? Mörker och läskiga typer.

18. Vem fick dig att skratta senast? Pappa.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Ja, det tror jag. Jag kan inte påstå att jag äger några, i så fall är det min mammas.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar, blir så när jag har flyttat runt en del. Går alltid att ha med sig.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Alltid med kläder. Brukar oftast (när jag sover själv) ha långa byxor och linne/t-shirt men när jag sover med Tobias har jag ibland både och med oftast bara t-shirt.

22. Hur många kuddar har du i sängen? Tre, ibland fyra.

23. Hur många landskap har du bott i? Ett. Alltid Dalarna, men på tre olika ställen (Borlänge, Idre och Fågelsjö).

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Nej, eller har jag?

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Skor, absolut. Helst skor där man kan vara utan strumpor, men krävs det strumpor så använder jag såklart dem.

26. Är du social? Ja, eller nej. Det beror på sällskapet. Är jag med mina vänner/familj så babblar jag på som bara den, men kommer jag till ett gäng nya människor är jag tyst och blyg som en liten hare.

27. Vilken är din favoritglass? I kulglass är favoriten blåbär. Men gillar även melon jättemycket. I pinn/strutglass (typ GB) är min absoluta favorit just nu Daim Päron. Hur god som helst. Klart värd pengarna!

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Bli glad? Haha, nej men jag skulle såklart unna mig en del. Spara undan det mesta men ändå skaffa mig det jag behöver. Då skulle det inte vara några problem att ta lägenheten vi tittade på idag (igår), haha.

29. Tycker du om Kinamat? Ja, jag älskar kinamat (och thaimat). Jag har dock aldrig varit i Kina och smakat deras mat där, men jag älskar de kinesiska restauranger som finns här i Sverige. Mycket gott!

30. Tycker du om kaffe? Nej, nej, nej. Kaffe är inte min grej. När jag fikar med mina vänner brukar jag ta shailatte. Gjort på några örter som luktar jul. Mycket godare.

31. Vad dricker du till frukost? Ingenting. Ibland om jag känner för det så blir det juice eller smothies.

32. Sover du på någon särskild sida? Ligger mycket på båda, men mest höger skulle jag tro.

33. Kan du spela poker? Ja, vem kan inte spela femkortspoker? Sen hur bra jag är, är en helt annan sak.

34. Tycker du om att mysa? Ja, absolut. Att mysa framför tvn (serier i mitt fall) är riktigt gött. Sen spelar det ingen roll om det är med min pojkvän eller någon kompis, all avkoppling är guld värd.

35. Är du en beroendemänniska? Beroende av vad? Mobilen - ja. Haha, inte så som många andra men jag har den alltid med mig. Och av bloggen, jag älskar min blogg och skriva för er.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Yes, två stycken till. Mina syskons morbror och en av mina bästa vänners pappa.

37. Vill du ha barn? Ja, såklart. Sen när det inträffar, det får vi se.

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska. Läste tyska år 6-9 i skolan, men det är så gott som borta. Och självklart rövarspråket!

39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, mina första och enda gång i en ambulans var förra sommaren i Stockholm när jag gått ur uppställningen på Stureplan när jag var med hemvärnet och spelade på kronprinsessans korters. Fick jätteont i magen och var tvungen att åka in till sjukhuset, Karolinska. Läs hela inlägget här och bilder finns i kategorin juni 2010. http://allaroundannso.blogg.se/2010/june/handelserik-helg.html#comment

40. Föredrar du havet eller en pool? Poolen. Finns det något skönare än att ligga vid en pool och steka, hoppa i när man vill och köpa en glass när man blir sugen? Gillar havet också, kombinera semestern är bäst.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Mat, jag älskar att äta ute. Kläder köper jag bara ibland när det är något jag behöver. Serier också, det ligger nog några hundringar bakom alla våra serier, "The O.C", "One tree hill", "Skilda Världar", "Heroes" och "Prison Break". Den sistnämda äger Tobias hela, både säsong 1 och 2.

42. Äger du dyra smycken? Nej, det tror jag då inte. Jag köper aldrig smycken till mig själv. I så fall blir det bara någon billig (50 kr) ring eller så. De smycken jag har på mig, halsband, örhängen och ring, har jag fått av Tobias vid olika tillfällen (alla hjärtans dag, 18-årsdag och julafton).

43. Har du någon gång testat narkotika? Jag förstår inte poängen med narkotika och knark. Den dagen det finns något positivt med narkotika ska jag tänka på saken, men det dröjer nog länge till den dagen kommer.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Extra-allt-pizza med tomat och mozarella.

45. Vem är den roligaste människan du känner? Tobias. Han är så kansig. Och Jenny, min bästa vän. Henne har man då aldrig tråkigt med. Och så alla andra i min närhet, det finns nog ingen tråkig.

46. Välj ett ärr på din kropp? Ett ärr inuti min hand som jag fick när jag sprang 5-dagars i Hallsberg år 2000 och ramlade på en stig och fick en pinne i handen. Jag var redan klumpig som liten.

47. Vad har du för ringsignal? "Hero of war" med Rise against.

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja, det finns säkert något uppe i någon garderob.

49. Flirtar du mycket? Nej, det tycker jag inte. Inte avsiktligt. Om man är pratsam och trevlig mot motsatta könet missförstås det ofta. Tråkigt nog. Man kan väl få vara trevlig utan att vilja ligga?

50. Vart togs din profilbild för din blogg? När jag och Tobias var i Turkiet, vid poolen på hotellet.

51. Kan du byta olja på bilen? Haha, så teknisk är jag nog inte.

52. Har du fått fortkörningsböter? Nej, tack och lov. Men för fort går det väl ibland..

53. Vilken var den senaste bok du läste? Oj, en hel bok jag läst?! Det var nog så länge sen att jag inte kommer ihåg vad.

54. Läser du dagstidningen? Nej, det blir inte så tyvär. Ibland tittar jag vid frukosten, annars är jag helt borta när det gäller nyheter och sånt.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej, faktiskt inte. Skulle vilja ha någon typ av skvallertidning (Solo eller VR) men hinner aldrig riktigt med att läsa. När jag var mindre (12 år) prenumererade jag på tidningen Julia.

56. Dansar du i bilen? Dansar är väl kanske inte rätt ord men hoppar lite upp och ner. Sjunger med i låtarna gör jag absolut!

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Mix Megapol, favoriten nummer 1.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Min budget. Hur mycket utgifter jag har och vad jag har råd att bo.

59. När var du i kyrkan senast? 15 maj då jag var i Söderfors tillsammans med Idre Kyrkokör och sjöng i kyrkan där. Mycket trevligt.

60. Vilka personer utmanar du? Ingen alls, var och en väljer om de vill vara lika dumma som mig och slösa tid på listan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0