Jag saknar Ystad

Hej på er!

Det har nu gått 5 dagar sen jag vaknade upp i ett logement tillsammans med 9 andra personer. Ska jag vara ärlig så är logement inte min grej, men samtidigt kan jag inte låta bli att sakna hela högen. Det blir tomt utan 9 gastande själar. Men på samma gång, lugnt och skönt.

Vad gjorde vi Ystad? Jo, vi var med på Ystad International Military Tattoo. Vi var 14(?) orkestrar från hela Europa som deltog i detta. Fyra föreställningar hade vi. En varje kväll, onsdag-lördag.

Det gjorde ju inte resan värre att min idol Wallander "kommer" ifrån Ystad. Så det blev en del turistande och korttagningar på byggnader från filmerna.

Här kommer ett gäng härliga bilder från Ystad. Ska man flytta till Skåne, ska man bo här!


Polen repeterar...


Mariakyrkan mitt i stan.


Stortorget. Nya rådhuset som är bank i filmen "Byfånen".


Jag på tattoo-arenan där byggnaden i bakgrunden är polishuset i de flesta Wallander-filmer.


Det blir inte precis som i filmerna när banderollen och strålkastarna är där, men det är "rätt" hus.


Vi, jag och Hellen, gör honör (eller vad det heter).


Utanför Wallanders port.



Fler härliga Ystad-bilder kommer en annan dag! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0