Shopaholic

Jag älskar verkligen skor, väskor och fina kläder. Det måste jag erkänna. Jag menar, vem gör inte det?
Som jag skrev nyss så har jag precis kollat på avsnitt 3 av "Lyxfällan" där 23 åriga Vonita levde ett helgalet liv där hon shopade och levde på kreditkorten.
Jag känner igen mig mycket i henne, visst gör jag det. Skillnaden på henne och mig är att jag lever i en verklighet och förstår vart gränsen går. Jag kan bara inte handla hur som helst, även om jag har pengar på kortet eftersom det som finns på kortet måste gå till viktigare saker - exempel räkningar.

Jag har även lärt mig att stimulera mitt "beroende" av att bara titta på varorna. Se på prislappen och inse att "nej men oj, detta har jag inte råd med" och faktiskt vara nöjd ändå. Det gillar jag.

Ni kanske tycker och tänker "men nej, nu ljuger hon. Hon brukar ju faktiskt visa upp nya kläder..." och ja, det gör jag, IBLAND, när jag väl handlat. Men det tar mycket mod för mig att lämna i från mig pengarna och jag blir nöjd av bara något litet och billigt.
Ett erkännande jag ska göra för er är att jag SÄLLAN handlar. Jag är mycker mer ute i butikerna än vad jag handlar och det är jag mycket stolt över.

För er som inte sett "Lyxfällan" avsnitt 3, titta här http://www.tv3play.se/play/234829/?autostart=true, ni kommer att bli häpna!

Godnatt!


Bild: Denna klänning är en av den finaste jag har. (Turkey, -09)

Kommentarer
Postat av: helen

haha, jag har också kollat på denna tjej :P

hon är med i bartenderskolan nu om du inte fått för lite av henne :P hahahahahha

2010-10-28 @ 08:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0