Lusse lelle, lusse lelle...

"Åh, herregud" säger jag bara. Jag började att leta Luciasånger när klockan var 22 och blev klar precis. Jobbigt läge att vara den ansvarige för Luciatåget.
Som sagt, nu är jag i alla fall klar med låtarna och ordningen vilket jag tror att blir ganska bra till slut, om barnen är lättlärda och sjunger bra. Haha.

Jag tycker själv att Luciafirandet är något som borde leva kvar och det är mycket fint att titta på. Man blir glad och varm i hela kroppen av att se ett Luciaframträdande. Mycket trevligt. Därför tycker jag att det är extra viktigt att få med bra, enkla låtar som är både fartfyllda, lite långsammare, nya och gamla - så de passar alla smaker.

Nej, nu ska krypa ner i sängen och förmodligen drömma om Luciatåg. Haha. Godnatt!

Några bilder från när jag var Lucia -05.





Två år senare var min bästa Jenny-Banan årets Lucia, -07.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0