Godnatt!

Nu säger jag godnatt för idag. Har varit och spelat med Hemvärnet ikväll. Ganska kul, men jobbigt att det alltid ska bli så mycket längre än 21. Vår dirigent är expert på att dra över. Idag slutade vi 21.30.
Och jaaa! Vad är det för fel på instumentgruppen SLAGVERKARE?! De är ju något som fattas för dem. Alla andra i orkestern har koll på sina noter, lyssnar på dirigenten om vilken låt som ska spelas och plockar fram den och har noterna på ett ställe i en enda mapp. Men inte slagverkare. De verkar inte fatta och plocka fram de kommande låtarna och ser helt och hållet borttappade ut. Jag förstår inte... det hade ju varit en sak om det var EN person av alla som var såhär, men ALLA. Det måste ha något att göra med instrumentvalet. Detta är ett mysterium.

Har kollat i en ny Ellos katalog också som kom idag. En hel (tunn) katalog med bara festgrejer, snacka om att jag blev sugen - men nej. Det har jag tyvär inte råd med.

Hörs imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0