Varför?!

Kan någon svara på detta: Varför ska man registrera sig på företagens hemsida när man söker jobb och fylla i en massa olika grejer, när man själv har gjort ett jättefint CV och ett personligt brev?
Det tar bara så mycket onödig energi och ork.

T.ex. Jag satt och gjorde färdigt mitt CV och finputsade det personliga brevet för att söka jobb. Men det känns ju helt meningslöst när företagen ändå inte vill ha dem.
Det är ju hur smidigt som helst att bara bifoga CV och personligt brev i ett mail till arbetsgivaren. Men icke då! Här ska det krånglas till med det ena och det tredje. Usch.

Jag har i alla fall sökt 3 jobb idag. Stolt.

Nej, nu ska jag lägga mig och lata en stund innan Jenny kommer hem och vi ska träna lite.

/AnnSo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0