Svar på tal!

I söndags skrev jag om att jag ville börja plugga till musiklärare, men att det kommer att ta sjukt lång tid innan jag blir klar.
Det är just det jag skrev om, att det är ca 6-7 år kvar tills jag kan få ett "riktigt" liv. Det jag menar med ett "ritkigt" liv är såklart att flytta till en riktig bostad, ha ett fast jobb, ha ett fint hus, bo med min man, ha barn och ja, ni vet allt det där..

Men nej, då är det någon (anonym, som vanligt) som kommenterat såhär:

"Man kan ha ett liv samtidigt som man pluggar. Att plugga är skitkul och jobba gör man ändå resten av livet ungefär. Och lever gör du väl nu också? Och vad är ett liv utan att ha fullföljt sin dröm?"

För det första är det bara fegt att inte skriva VEM som kommenterar och för det andra så har denna person uppenbarligen inte läst HELA inlägget.
Jag skrev till och med i inlägget att jag verkligen såg fram emot att börja studera igen och att det skulle bli skitroligt.
Men det är så lång tid kvar tills jag kan ha en riktig bostad, ha ett stadigt liv och känna att "åh, det här är HEMMA".
Jaja, nu ska jag spela klarinett och komma några toner närmare musikhögskolan!
/AnnSo


Jag, förra hösten.

Kommentarer
Postat av: Fridah

Personen menade kanske att man kan ha allt det där du skiver om - utom just drömjobbet då som man kanske pluggar till i just denna stund? thats what I think...

2010-08-20 @ 21:28:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0