Fish. Everyday fish.

Hahaha! Jag måste börja detta inlägg med att skratta, och det kommer ni också att göra - när ni förstår vad ni borde skratta åt.

Det är en thailänska som jobbar med oss på Gammelgården och idag pratade hon och Jenny om fisk och Jenny sa att hon tycker att fisk är väldigt gott. Då kommer denna thailänska med "Ja, men jag har fått abborrar av min kompis så kom förbi och hämta några när du slutat."
Så, jag och Jenny svängde in hos denna dam och det resulterade i att när vi gick därifrån hade vi med oss 16 abborrar och 1 gädda. Hahaha!
När ska vi hinna äta upp detta, liksom? Tack och bock för frys, säger jag bara.

Idag har det varit en bra dag med min bästa vän här i Birdlake. Det var jättelugnt på Gammelgården och efter jobbet tog vi en promenad till hållplats-skylten och på vägen stannade vi till och tittade in i det huset som ska bli Bead and breakfast nästa år. Det kommer att bli super.
Väl hemma efter promenaden så lagade vi otroligt god mat - lax och potatisgratäng. Mums.
Jag spelade lite klarinett både innan och efter maten. Bra gjort!
Sen har vi kollat på 2 avsnitt av säsong 5 av One Tree Hill och ätit massa popcorn.

Ja, bra dag helt enkelt.

Nu ska jag sova! Godnatt!
/AnnSo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0