Tillbaka i veg-skiten...

...men det har aldrig kännts så bra att äta vegetariskt igen. Härligt.
Jag började äta kött igen för att jag inte ville känna mig speciell och för att folk inte skulle behöva anstänga sig extra för min skull. Jag hatade att vara vegetarian när människor köpte extra mat till mig för att jag inte åt samma som alla andra. Jag avskydde att vara speciell på det viset. Att alltid behöva be om specialkost när jag var ute på resor med dans, spelning m.m.

Jag tycker det är skit att behöva vara så "speciell" igen. Jag vill verkligen inte märkas på det viset. Absolut inte. Därför tycker jag att det är rena skiten att äta vegetariskt igen, samtidigt som jag älskar att inte äta kött igen.

Ni kanske tycker att jag säger emot mig själv med orden, men jag vill bara få er att förstå hur jag ser på min kost. Jag älskar att äta vegetariskt och quorn igen, men jobbigt när jag inte kan äta allt hemma hos folk m.m.

Jag tycker det är så pinsamt när jag kommer hem till någon och de säger "Vill du ha lite mat? Det blir fläskgryta..." och jag måste svara "Nej, tyvär. Jag är vegetarian..."
Eller även när jag kommer hem till någon som vet om att jag är vegetarian och de säger "Vi tänkte äta falukorv, men vi har köpt sojakorv till dig..."
Jag menar, jag vill inte vara så speciell så att folk köper extra för mig. Det är bara pinsamt. Men vad ska jag göra när jag inte gillar kött längre?



Idag har jag haft spelning med Hemvärnet på Romme Travbana. Segat hemma med Tobias. Promenerat. Varit på dansträning och spelat fiol.

Skriver imorgon. Hoj
/AnnSo


Kommentarer
Postat av: Oskari

Saken med att vara vegetarian innebär inte att man måste ha ett köttalternativ ;)! Det som finns i Quorn är fortfarande samma ämnen du får i dig genom att äta vanliga grönsaker, svamp osv. Jag avstår det som innehåller kött, men äter allt runtomkring, och äter oftast inte några quornprodukter, och absolut inte soyaprodukter då soyabönorna odlas på avhuggen regnskogs mark!



Sen är det viktigt att folk ska respektera att vi är annorlunda, och har olika åsikter. Det är inget du behöver ha dåligt samvete för. :) Stå på dig! Kör på tycker jag! Men sen är det du som väljer, och det är ditt val som räknas och inte vad andra tycker runt om kring ;)



Jag tycker om dig min vän hur du än gör, du är bra precis hur du än gör! Och förlåt för att jag var så full i helgen, jag ska fan skärpa mig något..



KRAMAR!!

2009-09-07 @ 00:44:11
Postat av: Linda J

Om du inte vill äta kött så ska du inte äta kött :)

Det är inte ett stort problem att hitta på något vegetariskt och köpa något extra till någon man tycker om och gillar att vara med....så är det bara :) Min kompis Liv var vegetarian förrut så jag vet att det är så ;)

Så var dig själv AnnSo :)Som Oskari säger, folk ska acceptera dig (er), och era åsikter, om de inte gör det är de inte riktiga vänner :)



Kramar // Linda

2009-09-07 @ 10:41:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0