Ta sig tid är en konst

Jag har upptäckt att allt handlar inte om att ha tid, utan att ta sig tid. Jag brukar ofta själv känna att allt bara flyter på och jag bara gör saker hela tiden och därför uppskattar jag extra mycket när jag väl får tid till att t.ex. se på TV. Det är ju bara så skönt att sitta och kolla på tv, eller läsa lite tidningar. Speciellt när jag aldrig gör det annars.

Så nu mina vänner har jag bestämt mig för att göra ett tidsschema för varje dag som jag borde följa. Då blir det nog lättare att leva och må bättre och inte känna mig så stressad och att jag inte hinner så mycket.
Något som är viktigt är ju det här med sömnen och vakna i tid. Det är klart att man inte hinner så mycket på dagen när man inte går upp ur sängen fören 12. Nej, nu ska jag börja gå upp i tid. Runt 9 är nog lagomt. Får se nu om jag kan vara så duktig. Ska försöka kämpa i alla fall.

Nu ska jag i alla fall gå och sova. Det är bara så himla härligt att vara här uppe och inte bry sig om allt annat som händer hemma. Det är nice. Godnatt
/AnnSo


Bild: Google

Kommentarer
Postat av: Marcus

sv: Oja...Jajamensan visst är det så! :)

2009-09-18 @ 08:55:08
URL: http://mrmas.blogg.se/
Postat av: Anonym

dår slår du hammaren på spiken.. ta sig tid.. det är det det handlar om! men folk har inte förstått det ännu

2009-09-18 @ 09:13:15
URL: http://storstadskvinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0