Drömmar

Hur kan man definera en dröm?
En dröm man har medans man sover. När sömnen blir till en dröm.
En kortsiktig längtan. "Jag drömmer om att åka till Hawaii" tex..
En långsiktig längtan. "Jag drömmer om att bli fotbollsproffs i Barcelona" tex..

Min kortsiktiga dröm är att få ordning på livet. Bo ihop med Tobias, att vi båda ska ha jobb m.m.
Min långsiktiga dröm är att jobba inom musik. Undervisa elever i klarinettspel. Eller sitta in någon fin orkester och bara spela hela dagarna.

Det känns som jag bara svamlar, men det får ni ta..

Nu ska jag spela klarinett och komma ett steg närmare min dröm.
/AnnSo


Bild:
Småland nyår -07. Jag spelar för ungarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0