Oobidoo, I wanna be like you...

Som jag skrev var vi på "Bröllopsfotografen" igår. För er som inte vet vad den handlar om så tänkte jag berätta lite om det....
Den handlar om fotografen Robin, 29 år, som lever hemma hos sina föräldrar i Molkom, Värmland. Han blir av med jobbet och ser detta som en stor chans att påbörja sin dröm att bli yrkesfotograf. Han får ett jobb i Stockholm och kommer i kontakt med överklassen, där han minst sagt inte passar in så väl. 

Denna film handlar mycket om samhällets olika klasser. 

Min dröm är att bli rik (eller i alla fall rikare, har inte ett enda öre nu så det kan ju inte bli så svårt...), flytta till en större stad, bo i ett lyxigt hus, ha ett välbetalt jobb och skämma bort mina kommande barn. 

Jag kan heller inte neka att jag blir avundsjuk på alla som har råd med shoping, äta ute, gå på bio m.m utan att det påverkar deras ekonomi.  Tänk om... Oh, yeeah.. I wanna be lika you (them)!


Kommentarer
Postat av: carin

hihi du är söt ! ja de är ju snart bara 1 vecka kvar :D vi lär luska lite mer på den där bussfärden :P<33

2009-11-02 @ 22:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0