Yes, I made it!

Det kom som sagt en grupp idag på 29 personer (kom aldrig 50). Vi hade en teori igår om att hälften skulle gå guidning medan hälften åt och sedan böts man av. Men så blev det icke. De hade beställt mat att äta i Hamra klockan 13, så det blev att guida två grupper samtidigt.
Så nu har jag gjort det!  Jag har guidat runt en grupp på hela gården. Med härbre, dräcngstuga, snickarbod, smedja - ja allt.
Det gick till och med rätt hyfsat med min skräck, smedjan.
Det va en gubbe som var lite frågvis och jag var livrädd för att guida honom i smedjan. Jag såg när jag stod och pratade att han stod där men plötsligt hade han försvunnit. När jag gick in och skulle lämna en nyckel så stod gubben inne och pratade med Siv. Jag frågade om han ville gå med ut och kolla på den stora byggnaden, men han hade sett allt förut sa han. Så jag gick utan honom. 

Annars gick det galant. Jag fick till och med en applåd. Den ni!

Nu ska jag hitta på nåt kul. Eller kan man ha kul här ute? Tror det blir fiol en stund :) Måste ju öva till midsommar.
/AnnSo

                            December 2008
                                        Haha, tänk hur man gick bland folk :P

Kommentarer
Postat av: Jenny Banan

Bra gjort gumman! :D

2009-06-10 @ 18:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0