Fullspäckad dag

Hallå på er alla!
Började dagen med att gå upp 8. Lagomt kul med tanke på att det är lördag. Men det gick bra första dagen på jobbet efter att jag kommit hem från Italien.
Har haft 2 egna guidningar + att jag gick med Jenny på en guidning också. Det var skoj. Våran kollega Eva berättade lite hastigt att hon skulle på en konsert i Hamra kyrka ikväll och lyssna på Björn Ståby (eller hur han stavas) och det skulle hon ju aldrig nämt för mig som älskar folkmusik och instrument.
Så när jag kom hem från jobbet spelade jag klarinett ett tag (måste ju sätta igång med min övning) och Jenny kom hem strax efter 5 och då var det bara skynda sig att duscha och göra sig klar för att åka till Hamra kyrka.

När vi kom hem så var vi så hungriga att vi började laga mat dirket. Vi kostade på oss att laga bakpotatis och laxröra. Hur gott som helst.
Precis innan vi skulle äta så kommer det en man in och vill hyra kanot och grejer. Han hade tydligen jobbat här förut och verkade väldigt trevlig så han fick en nyckel av oss och när vi käkat klart kom han tillbaka med den.

Haha, jag och Jenny har dampat oss lite med att sjunga olika låtar i de allra finaste tonarterna och med våra allraste vackraste röster. Jenny sitter fortfarande och sjunger. Häärligt.

Jo, jag måste skriva och berätta att jag ska nog satsa på MUSIKEN. Det är verkligen det jag tycker bäst om. Resa kan jag ju göra när jag vill när pengarna finns. Jag behöver väl inte vara reseledare för det? Nej.
Så nu blir det klarinett för fulla muggar. Jag måste verkligen hålla i med det här nu. Mina planer ändras varje kvart, men den här planen ska jag hålla i väldigt länge!
Om jag tröttnar och inte tycker om att öva får jag tänka på det Jönsson sa "Sånna dagar får man tänka på hur kul man egentligen tycker att det är.."

Jag måste bara berätta att jag ramlat idag också. Jag vet, hur klantig som helst. Först imorse innan jag åkte till jobbet så snubblade jag på trappen och skrapade upp handen, armen och knäet. KLANT!
Och nu ikväll när jag och Jenny sjöng fick jag nåt dampryck och började skutta så jag halkade in i köket och landade pladask på köksgolvet. Himla ont gjorde det, men jäklar va kul det var. Jag och Jenny har nog nästan aldrig skrattat så mycket tillsammans.

Nej, nu måste jag sluta skriva. Hoppas det är någon utav er tappra läsare som orkat er egenom detta. Lovar att skärpa mig och skriva fler inlägg oftare.

Ni får en bild på Jenny som sitter och sjunger ;)

Ha det bäst! Hoj
/AnnSo




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0