Ååh, Blåbärspaj

Åh, jag sitter och längtar. Malin har blåbärspaj i ugnen och jag har väntat på detta sedan igår. Hon och Anders var ute och plockade massa blåbär igår. Härligt, Malin.
Det var sagt att pajen skulle stå på bordet när vi kom hem från Historiegruppen, men det blev inget. Men ikväll slår vi på stort (och Jenny är inte med...) och bjudit hem Anders på lite paj och glass.

Efter jobbet tog jag och Malin cyklarna och cyklade bort till ett stort, ödsligt hus som står tomt här i Fågelsjö. Vi hade nycklar med oss och skulle undersöka vad som fanns där inne. Det är i detta hus som det kommer att bli Bed and Breakfast.
Efter att pröva alla nycklar i den stora dörren böt vi dörr och gick till köksdörren där nyckeln passa fint. Vi traskade runt och kollade i alla vrår och skrymslen.
När vi kände oss klara med huset gick vi ut på upptäcktsfärd i bodarna på gården. De hade väldigt mycket skotrar. 7 stycken tror jag att vi fick det till.

Sen vi kom hem har vi ätit mat och jag har spelat klarinett medans Malin gjort pajen.

Nu ska vi bara vänta på Anders, sen är det bara att hugga in. Hörs sen. Hoj
/AnnSo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0