I'm so clever

Haha, jag har kommit på att jag är grymt fattig. När jag gick till bion hade jag inte ens pengar till filmen. En "normal" film kostar typ 85, men denna var ju lite längre och kostade 100 kr.
Jag hade en svag aning om att filmen KANSKE skulle kosta mer än normalt och tänkte då att - jag betalar med det jag har på kortet och resten med kontanter.
Men nejdå. Det fick jag inte göra. Tobias hade bara en hundring som han redan betalat sin biljett för.
Så, där stod vi med EN biljett. Min mamma var hos min morfar i Falun och var inte påväg hem och det var 5 minuter kvar tills filmen började.
Det jag hade på mitt kort var, 93 kronor. Vad skulle jag göra nu? Det fanns inte en chans att hon skulle låta mig gå för 93 kronor.
Men jag tänkte, jag försöker få biljetten för mina sista pengar på kortet.
När jag stod i kön kollade jag mig runt och såg presentkorten. Då slog det mig; Om jag får ett presentkort av någon på t.ex. 80 kr så kan jag ju lägga till pengar om 80 kr inte räcker.
Sagt och gjort. Köpte ett presentkort på 90 kr och betalade en 10a. Inte ofta man ger sig själv presntkort på bio, men jag menar - någon gång ska ju vara den första.
Jag är såå smart!

Jag har nyss ätit ägg och nudlar och kollat på näst sista avsnittet av "Mammas pojkar". Nu börjar det dra ihop sig, men jag blev så ledsen när vi räknade ut att nästa torsdag sitter vi och har middag med alla nya anställda på Idre Fjäll. Haha, så kan det gå. Men det går repris varje söndag. Så hoppas att vi har en ledig stund då.

Nu ska jag umgås med mitt hjärta innan han flyttar på lördag. Ha en fortsatt trevlig kväll!
/AnnSo




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0