Äventyr i Idre

Yes. Nu är jag hemma efter att ha varit i uthyrningen ett tag och fått massa genomgångar på det ena och det tredje.
Sitter hemma och lyssnar på julmusik. Handlade i ICA på fjället innan jag åkte ner, så har nyss plockat in alla varor. Tobias har inte slutat än, så han kommer väl om ett tag. Tänkte att jag skulle diska innan han och Viktor kommer hem.
Nu tänkte jag berätta om mitt ävnetyr idag. Ni kommer säkert tänka att jag är blåst i huvudet, men det var det enda sättet att ta mig till jobbet.

Som jag skrev i inlägget innan så skulle jag åka med en tjej upp till fjället, trodde jag. Så jag gick för att gå hem till henne, men för det första hittade jag inte dit och för det andra hade jag som sagt inte hennes nummer. Hur skulle jag ta mig upp nu? Jag ville ju inte ringa min chef och säga "Hej, jag har ingen skjuts till jobbet andra dagen.." Så jag promenerade mot ICA och där såg jag att det var en mamma, pappa och en liten bebis som precis skulle åka och de var inte svenska. Vad gör man när man är i nöd? Frågar vart de ska, såklart. Så jag frågade pappan på engelska "Ursäkta, vart ska ni nu?" han svarade att de skulle upp på fjället och ja, det slutade med att jag åkte upp till fjället med en tysk familj. De var jättetrevliga. De kom till fjället på semester och jag kom till jobbet. Alla nöjda och glada.

Nej, nu ska jag ta tag i disken en sväng. Ha det så bra allihopa!
/AnnSo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0