TV, det är ju underbart

Inlägget är sedan igår

Siv och Jan-Olov är i Dalhalla. Gisela är hundvakt. Tomt hus och en tv.
Det är inte fören man är utan något som man uppskattar det så mycket. Jag har aldrig tyckt att TV har varit något speciellt att sträva efter och har mer varit en dator-människa. (om det nu är något bättre...)
Men i alla fall.. Ikväll kände jag verkligen hur skönt det kan vara att titta på TV. Bara sitta i en fotölj och bara vara. Jag och Gis kollade på "TV kristallen", en gala där man utmärker tv-saker. Ganska soft att kolla på en slö fredagkväll.

Vid 23 gick jag hem och det var så mörkt som om något släkt en lampa mitt i natten. När jag kom utanför Jorma och Lottas hus hoppade jag till. Var det en råtta? Nej, en sork? Nej, bara en tjock padda som var för fet för sin kropp och inte kunde hoppa utan krälade fram. Knäpp som jag är tog jag fram kameran och tog kort på den.

Nu ska jag sova. Jobb i morgon. Puss hej. 
/AnnSo




Nu sitter jag och äter frukost. Ska snart iväg och jobba. Ska packa lite idag också. Snart åker vi hem. Hejdå Fågelsjö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0