Jobbiga dagar...

Bad boys start to fight - Good boys just walk away

Kan bara skriva att det har varit en jobbig natt och en seg dag och jag har
- aldrig fått sånt damp-utrbrott som jag fick i natt
- aldrig gråtit så mycket som jag gjorde i natt
- aldrig fattat att man kan förlora någon så nära, närsomhelst.

Tur att det gick bra med dig, älskling. Men hur kan det gå nästa gång? Borlänge är som att bo i ett ständigt krig med slagsmål, knivar och skott. (inget av det sistnämda användes i natt...)

Kent (vaktmästaren i Fågelsjö) frågade mig en gång "Har ni mycket kriminallitet i Borlänge?"
Det var nästan så jag skrattade när jag svarade. Vilken fråga. Kriminallitet här? Jag svarade
"Ja, det händer väl alltid nåt varje helg."
Att leva med denna kriminallitet är vardag för oss. Som den gången min mobil blev snodd på S2 och alla som fick reda på det trodde att den blivit snodd på Malta.
Nej, gott folk. Allt kan hända i Borlänge. ALLT.

Nu ska jag gå och lägga mig och vara besviken.  Det är sjukt att vuxna människor inte kan aggera vuxna, att de bara gör saker värre.

Man anses att vara vuxen vid 18års ålder, men hur många procent är det av alla över 18 som verkligen kan ta ansvar och bete sig som en förebild. Jag kallar det inte att vara förebild när man slåss och förvärrar saker. Tvärt om.

Ge varandra kärlek och omsorg i stället för slagsmål och otrevligheter.

                           

Kommentarer
Postat av: Caroline

Vad var det som hände? Låter inte roligt, hoppas allt gick bra sen iaf!



Kram från Carro

2009-08-09 @ 23:02:31
Postat av: Eve

ajdå, hoppas allt gick bra:P det kan hända mkt i blge om kävllarna/nätterna..

2009-08-10 @ 16:23:04
URL: http://evepeven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0